Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2013

Οι δέκα πιo επικίνδυνες θάλασσες του κόσμου

Μια νέα έκθεση η οποία επισημαίνει τις πλέον επικίνδυνες για τη ναυσιπλοΐα θάλασσες του κόσμου, από την οποία μάλιστα προκύπτει και το εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο ότι, στα συγκεκριμένα σημεία έχουν συμβεί και τα περισσότερα από τα χειρότερα οικολογικά ατυχήματα, φέρνει στην δημοσιότητα η WWF International.

Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, οι θαλάσσιες αυτές περιοχές είναι της Νότιας Κίνας, της Μεσογείου και της Βόρειας Θάλασσας.


Ο χάρτης με τις δέκα πιο επικίνδυνες περιοχές του κόσμου για τη ναυσιπλοΐα.

Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε με το σκεπτικό ότι τα ναυτικά δυστυχήματα αναμένεται να γνωρίσουν μεγάλη αύξηση καθώς εκτιμάται πως σε 20-30 περίπου χρόνια, τα κάθε μεγέθους και τύπου σκάφη/πλοία πρόκειται να διπλασιαστούν.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τους ωκεανούς έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τα τελευταία 15 χρόνια από περίπου 85.000 σκάφη σε 105.000, με την καμπύλη αύξησης να παρουσιάζει γεωμετρική πρόοδο. 

Εκείνο που προξενεί όμως εντύπωση είναι πως τα σημεία των μεγάλων ναυτικών ατυχημάτων με τραγικά περιβαλλοντικά επακόλουθα, συμβαίνει στις περιοχές με το μεγαλύτερο οικολογικό ενδιαφέρον. 

Ενδεικτικά μόνο αναφέρεται πως από το 1999 μέχρι το 2011, συνέβησαν συνολικά 239 ναυτικά ατυχήματα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και των ανατολικών Ινδιών, μια περιοχή στην οποία ζουν τα 3/4 του παγκόσμιου πληθυσμού κοραλλιών σε όλον τον πλανήτη!

Κάτι ανάλογο με την ως άνω θαλάσσια περιοχή συμβαίνει και στην Ανατολική Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα, τη Βόρεια Θάλασσα και γύρω από τις Βρετανικές Νήσους.


To μοιραίο δυστύχημα του επιβατηγού Costa-Concorda που προσέκρουσε στο νησί Giglio στην Ιταλία και έγινε αιτία να χάσουν τη ζωή τους 32 άνθρωποι.

Γενικά υπολογίζεται πως περισσότερο από 40% ναυαγίων-ατυχημάτων αφορά φορτηγά πλοία, (cargo), ενώ τα αλιευτικά υπολογίζονται στο 25% του συνόλου. Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως τύπου σκάφους, περισσότερα από τα μισά συμβάντα οφείλονται στις καιρικές συνθήκες οι οποίες προκαλούν είτε βυθίσεις λόγω εισροής υδάτων, είτε και σπάσιμο του ίδιου του σκάφους.

Είναι γεγονός λέει ο Dr. Walmsley, πως σε κάποια μέρη του κόσμου ο κίνδυνος είναι πάντοτε εξαιρετικά υψηλός για τα πλοία. Και φυσικά στην περίπτωση μιας ενδεχόμενης διαρροής πετρελαίου, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Ανταρκτικής, δεν υπάρχει καμία δυνατότητα καθαρισμού, καθώς το πετρέλαιο θα εισχωρήσει κάτω από το παχύ στρώμα πάγου και θα εγκλωβιστεί εκεί για πάντα...



Οι επιστήμονες που επεξεργάστηκαν τα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας θεωρούν επιτακτική την ανάγκη της πλήρους αναθεώρησης του πλαισίου των κανόνων και των προδιαγραφών που αφορούν, όχι μόνο στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς εκτός όλων των άλλων, τα ακραία καιρικά φαινόμενα που όλο και μεγεθύνονται, θα αυξήσουν τους κινδύνους στο μέγιστο.


Στοιχεία BBC

1 σχόλιο :

  1. Our planet's wobbling (declination) induce to liquid outer core's magma traveling, creating pockets of it in the Asthenosphere and Calderas on the Lithosphere, altering the magnetic variation greatly, causing super Volcanic explosions and lately HEAVY DECAYS on the crust as per it's inability to expand, result of the heavy andesitic seal on top of the Calderas from previous explosions.
    Explosions on Super Volcanism happens as of exsolution, which initiates; which initiates when the Magma reaches the crust as a result of the crust's high content on oxygen (46.6%). After the explosion what accumulates on top of the empty Caldera is Andesitic magma, low on oxygen which does not provokes exsolution. The pocket in the Asthenosphere will continue to supply the caldera with magma and the magma will heat up the andesitic layers, but no explosion will take place, instant will expand 360 degrees along the crust creating cavities and great magnetic variation causing the alteration of the ships route and the only way to detect it is the constant check of the ship's position through the electronic equipment, which happens only every 1 1/2 to 2 hours during the day and once per shift during the night. A 15 to 50 miles route in the wrong direction guarrantee's heavy surprises. It's a matter of Geophysics, nothing to do with the weather. (OSA DEN FTANEI H ALEPOU TA KANEI KREMASTARIA). HTTPS://POWER4FREE.INFO

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καταχωρήστε εδώ το σχόλιό σας στην ανάρτηση του Panos Radio.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Αρχειοθήκη ιστολογίου